Forsendelse og retur
Angrefrist:
Ihht. Angrerettlover har du mulighheter å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har motatt leveransen i fra oss. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i leveringsbekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til 12 måneder. Send en melding til post@vvsforhandleren.no for videre innstruks i forbindelse med ønske om å benytte seg av angreretten. Send med angrerettskjema i retur forsendelsen.
Angreretten gjelder ikke:
- Varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner
- Varer som har fått et tydelig personlig preg
- Varen har vært montert
- Vare som ikke er i orginalforpakning og at den leveres i salgbar stand tilbake til oss.
Returkostnadder må belastes av deg. Videre har du rissikoen for transporten til oss. Tilbakebetalingen vil bli utført i løpet av 14 dager.
I tilfeller hvor det retuneres varer etter angreretsfristens utløp vil VVS Forhandleren beregne et retur gebyr på 25% av varenes opprinnlige beløp.
Angrerettskjema finner du i e-post som ble sendt i forbindelse med ordebearbeidelsen.
Reklamasjon:
Hvis det oppdages en feil ved varen må du innen rimelig tid etter at du har oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg reklamasjon.
Reklamasjon må senest infrmeres to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss skriftlig post@vvsforhandleren.no
Om du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen uten avtale med VVS forhandleren AS betaler vi ikke disse kostnaddene. Dette pga. at vi skal kunne ha førsterett på å finne løsning som ikke er fordyrende.
Forsendelse:
Ordrer under 4000 kalkulerer en frakt som vises i kasse området. Ordrer over 4000 er fraktfritt. Enkeltforsendelser krever annen type levering, hvor produktet tilsvarer dette. Endring av leveringstype blir ikke belastet kunde, hvor vi vil ta dette opp med kunde og finne best mulig løsning for kunden etter behov.
Enkelt forsendelser kan ha avsender i fra tredjepart, hvor tredjepart ikke skal kontaktes i forbindelse med ettersalg service. Alt ettersalgservice skal vvsforhandleren as utføre. De aller fleste forsendelsene har sporingsnummer, hvor vi vil informere om eventuelle enkelt ordrer får flere forsendelser. Vi vil forsøke så godt det lar seg gjøre å sende hele ordren i en forsendelse.